یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
فوقی

حوزه/ حجت الاسلام فوقی گفت: پس از انقلاب اسلامی تحول جدی در هیئت های مذهبی ایجاد شده است و هیئت ها می توانند چراغ محله خود را روشن کرده و هر هیئت حول محیط پیرامونی خود خدمت رسانی می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی فوقی، در گردهمایی هیئات مذهبی شهر اصفهان با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و رسم هیئت های مذهبی پیش از ورود به محرم اظهار داشت: از گذشته رسم بوده است پیش از ورود به محرم، هیئت های مذهبی با شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاقی داشته باشند و در کنار این تجدید میثاق، جلساتی نیز برگزار می شود.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: در این جلسه نکات مورد نیاز هیئت های مذهبی از جمله مسائلی مانند توزیع ارزاق دهه محرم نیز مطرح می شود.

وی با بیان این که در این جلسه به تبادل نظر و انتقال تجربیات نیز پرداخته شد به رویکرد هیئت های مذهبی در محرم ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: آن چه که پس از انقلاب اسلامی شاهد هستیم، تحول خدمت رسانی به مردم در هیئت های مذهبی و بسنده نکردن به برگزاری یک مناسبت یا برنامه است.

حجت الاسلام فوقی اضافه کرد: هیئت های مذهبی در کنار برنامه ریزی برای عزاداری سیدالشهدا(ع)، مهدکودک، درمانگاه و خیریه نیز دارند و امسال از رویکردهای مهم هیئت های مذهبی بحث مبارزه با ظلم و ستم و محکومیت تجاوزات اسرائیل است.

فعالیت ۷ هزار هیئت مذهبی در استان

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان، تعداد هیئت مذهبی استان را حدود ۷ هزار هیئت عنوان کرد و ادامه داد: نزدیک به ۵ هزار هیئت در این مدت جلسات متعددی در شهرستان ها برگزار نموده اند و شعار محرم ۱۴۰۳ نیز، "آزادگان عالم در خیمه حسین اند" بوده و امیدوار هستیم با این شعار حریت، استقلال و دفاع از اسلام و انقلاب را تبیین کنیم.

وی هیئت های مذهبی را به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای مکتب امام حسین(ع) دانست و افزود: پس از انقلاب اسلامی تحول جدی در هیئت های مذهبی ایجاد شده است و هیئت ها می توانند چراغ محله خود را روشن کرده و هر هیئت حول محیط پیرامونی خود خدمت رسانی می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha